Saturday, 2 April 2011

Milvägs ifrån en global vision

Har just kommit hem från The Perfect Party, ja faktiskt ett riktigt bra koncept. Jag har inte hört något om det på stan då jag snubblade över det på en blogg i sista stund- sociala medier tar över även här. Roligt!


Hur som helst var jag imponerad över att så många hade kommit och att ganska många såg ut att vara en bra bit över 20.

Det var som en enda stor lottdragning med det ena priset efter det andra. Skönhetsprodukter, smink och solglasögon, kläder, inredning och smycken, ja t.o.m en klocka för över 6 000kr!!

Tyvärr vann jag själv inget men jag fick i alla fall 2 nya nagellack och ett par lösögonfransar att ta med mig hem;-)


Däremot blev jag besviken när jag pratade med arrangören.

Det verkar som även de unga och kreativa har ärvt sin inställning från varvstiden - hon var helt enkelt inte intresserad av att dela med sig av någonting kring hennes idé eller arbete i allmänhet (väldigt konstigt tycker jag då detta var en fantastisk nätverksarena).


OK att hon inte ville diskutera med en konkurrent men att hon inte ens var intresserad av ett samarbete med Uddevalla Näringsliv då vi båda två har en ambition om att får mer liv i staden och uttryckligen berättade att jag var på jakt efter DOERS.

Ja vad är väl ett uppstart av ett spännande projekt jämfört med en flaska champagne...det är klart det är inte alla som jobbar på en lördag kväll.


Hur som helst, bemötandet är helt klart ytterligare ett bevis på att Uddevalla mentaliteten lever kvar i allra högsta grad. Väldigt tråkigt!


Jag hoppas i alla fall att vi tillsammans i Uddevalla Näringsliv skall kunna ändra på detta och bli en stad med visioner utanför de regionala gränserna med en öppenhet som reflekterar ett globalt tänkande av 2011 års karaktär.


//Lotta