Saturday, 9 October 2010

Uddevallas framtid

Vilken intensiv helg!
I går var jag så trött efter en heldags brainstorm att jag knappast kunde formulera ett mail när dagen var slut (ändå fortsatte jag att klippa och klistra när jag kom hem). Jag pratar naturligtvis om Vision Uddevalla 2040 - ett medborgarspel från The British Council där 5 lag tävlar om att ta fram den bästa framtidsvisionen för en stad.

Jag har ju följt arbetet av varumärket Uddevalla och till viss del även där varit delaktig men det här var så mycket mer rewarding. Spelet utspelade sig på Rådhuset mitt i stan och projektet var väglett av en Kaospilot. Första dagen var speckad med information och ett antal väldigt inspirerande talare för att efter lunch sätta igång arbetet. Det var som sagt en otroligt intensiv eftermiddag.

No comments:

Post a Comment